flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану розгляду звернень громадян, які надійшли до Тульчинського районного суду Вінницької області протягом 2019 року.

17 лютого 2020, 15:04

Аналіз стану розгляду звернень громадян,

які надійшли до Тульчинського районного суду

Вінницької області протягом 2019 року.

 

Відповідно до ст. 1 ЗУ «Про звернення громадян» громадяни мають право звернутись до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, ЗМІ, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Під зверненням громадян розуміються викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги. 

Відповідно до ст. 5 вищевказаного Закону звернення адресуються органам державної влади і місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форм власності, об’єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

У зверненні зазначається прізвище, ім`я, по батькові, місце проживання громадянина, а також має бути зазначено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Звернення може бути подано окремою особою та може бути колективним.

Також звернення має бути підписано заявником із зазначенням дати.

Протягом 2019 року до Тульчинського районного суду надійшло 7 звернень від громадян, що більше ніж у 2018 році (було 5 звернень).

Діловодство за зверненнями громадян ведеться окремо від інших видів діловодства, відповідно до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою КМУ від 14.04.1997 року № 348 (далі Інструкція).

Усі звернення громадян реєструються в АСДС у день їх надходження до суду. В суді ведеться журнальна форма реєстрації звернень громадян, заведено окрему номенклатурну справу.

Термін зберігання документів за зверненнями громадян затверджено у номенклатурі справ суду та становить 5 років.

 На всі звернення відповіді надані у строки, передбачені ЗУ «Про звернення громадян». Відповіді, які надавались головою суду, є вичерпними та складеними тільки на підставі перевірених відомостей.

Узагальнюючи та аналізуючи звернення громадян у 2019 році можна зазначити слідуюче:

 На розгляді перебувало 1 колективне звернення, яке надіслано до Тульчинського районного суду в порядку ст. 7 ЗУ «Про звернення громадян» для розгляду за належністю. 6 звернень надійшло до суду особисто від громадян.

 

В 4 випадках громадянам було відмовлено в розгляді звернення, оскільки питання порушені в них не підлягали розгляду відповідно до ЗУ «Про звернення громадян», а стосувались питань, які підлягають розгляду в порядку процесуального законодавства.

5 звернень були розглянуті по суті поставлених питань та заявникам надано відповіді.

Серед звернень громадян була 1 скарга, подана безпосередньо до Тульчинського районного суду скаржником на дії працівника канцелярії. Скаржник посилався на відмову працівника апарату суду прийняти позовну заяву. За результатами розгляду звернення скаржнику надано відповідь у строки, встановлені законодавством. Викладені в скарзі обставини не знайшли свого підтвердження в ході проведення перевірки.

У решті звернень, які були розглянуті по суті поставлених питань (2) заявниками запитувалась інформація щодо підсистеми «Електронний суд» та практики розгляду судом справ у сфері захисту прав споживачів на залізничному транспорті.

 

 

Керівник апарату суду                                                                 І.Г. Лозовська