flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Положення про забезпечення доступу до публічної інформації у Тульчинському районному суді Вінницької області

06 травня 2020, 11:45

Затверджено

Наказ голови

Тульчинського районного суду

Вінницької області

від 06 травня 2020 року № 27

 

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ
про забезпечення доступу до публічної інформації
у 
Тульчинському районному суді Вінницької області

 

 

  1. Загальні положення

 

1.1. Це Положення визначає порядок доступу до публічної інформації у Тульчинському районному суді Вінницької області (далі -  суд) відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року (зі змінами).

        

  • Визначення понять:

 

  • публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, яка знаходиться у володінні суду;
  • запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні;
  • запитувачі інформації – фізичні, юридичні особи, об’єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб’єктів владних повноважень;
  • суб’єкт владних повноважень – орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.


            1.3.    Правове регулювання відносин, пов’язаних із забезпеченням доступу до публічної інформації, здійснюється відповідно до законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про судоустрій і статус суддів», «Про інформацію», «Про доступ до судових рішень», Цивільного процесуального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, Кодексу України про адміністративні правопорушення.


            1.4.    Дія цього Положення не поширюється на надання інформації при здійсненні судочинства, при виконанні судових рішень, на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян.

 

  1. Забезпечення доступу до публічної інформації про діяльність суду

 

2.1. Доступ до публічної інформації про діяльність суду забезпечується шляхом:
1)    оприлюднення публічної інформації в засобах масової інформації (далі – ЗМІ);
2)    розміщення публічної інформації на офіційному веб-сайті суду;
3)    розміщення публічної інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;
4)    присутності запитувачів інформації на відкритих судових засіданнях у суді;
5)    надання інформації за запитами на публічну інформацію.

 

2.2. Публічна інформація про діяльність суду надається у формі, визначеній законодавством у сфері судоустрою, статусу суддів та процесуальним законодавством.
            Якщо форму надання публічної інформації чинним законодавством України не передбачено, вона надається у формі, визначеній у запиті на інформацію. У разі неможливості її надання у запитуваній формі інформація надається в тому вигляді, в якому вона зберігається у суді.

Публічна інформація надається в усній формі фізичним, юридичним особам, об’єднанням громадян під час особистого прийому. Вказана інформація також надається за телефоном канцелярією суду.

2.3. Доступ до публічної інформації про діяльність суду обмежується, якщо такі дані чинним законодавством України віднесено до інформації з обмеженим доступом.
            2.4. Особою, відповідальною за надання відомостей за запитами на інформацію, є працівник апарату суду, на якого покладено обов’язки з надання даної інформації в межах своєї компетенції.

 

  1. Надання публічної інформації про діяльність суду.

 

3.1.  Розміщенню на офіційному веб-сайті суду підлягають:
1)    інформація про суд і його діяльність:

–    місце розташування, поштова адреса, адреса електронної пошти для направлення електронних запитів на інформацію та номер телефону відповідальної особи;
–    прізвища, імена та по батькові, службові номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти голови суду, суддів, керівника апарату суду та його заступника, канцелярії суду;
–    розклад роботи та графік прийому громадян керівництвом суду; 

–    наявність вакансій, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців; 

–    порядок звернення до суду учасників судового процесу; 

2)    правила внутрішнього трудового розпорядку суду ;

3)    інформація про нормативно-правові засади діяльності суду ;

4)    інформація, пов’язана з розглядом судових справ у суді;

5)    дані судової статистики;

6)    дані про порядок складання та подання запиту на інформацію;

7)    звіти, у тому числі щодо результатів розгляду запитів на інформацію;

8)    інші відомості про діяльність суду, які належать до публічної інформації.

            3.2. Рішення суду розміщуються в Єдиному державному реєстрі судових рішень відповідно до Закону України «Про доступ до судових рішень».
             3.3. У приміщенні суду на інформаційному стенді розміщуються:


1) дані про порядок роботи суду, що включають порядок прийому громадян, представників юридичних осіб, об’єднань громадян, а також інформацію з питань, пов’язаних з організацією діяльності суду;

2) відомості про дату, час, місце проведення судових засідань у справах, призначених до розгляду;

3) зразки заяв, клопотань;

4) реквізити для сплати судового збору, фактичних витрат, пов’язаних із копіюванням або друком документів;

5) зразок відповідної форми запиту на інформацію;

6) інші відомості, необхідні для оперативного інформування запитувачів інформації про діяльність суду.


            3.4. Запитувач має право звернутися до суду із запитом на інформацію, вимоги щодо оформлення якого визначені Законом України «Про доступ до публічної інформації».

Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.

З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію дозволяється подання запиту шляхом заповнення відповідних форм проєктів запиту на інформацію, зразки яких можна отримати у відповідальної особи з питань доступу до публічної інформації або роздрукувати на офіційному веб-сайті суду.            

Форма електронного запиту на інформацію містить інструкцію щодо його заповнення.

            Якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит особисто, його має оформити відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації, обов'язково зазначивши в запиті своє ім'я, контактний телефон, та надати копію запиту особі, яка його подала.

 

  1. Порядок реєстрації та опрацювання запитів на інформацію

 

4.1. Запити на інформацію, що надходять на адресу суду, приймаються, попередньо опрацьовуються і реєструються канцелярією суду з урахуванням вимог цього Положення.

4.2. Запити на інформацію реєструються в КП «Д-3»  у дереві команд «Загальна канцелярія».
            4.3. Після отримання та реєстрації вхідної кореспонденції, канцелярія суду виокремлює запити на інформацію та невідкладно передає їх голові суду для резолюції, а потім передає відповідальній особі з питань доступу до публічної інформації.

Всі запити реєструються відповідальною особою в журналі реєстрації запитів на публічну інформацію.

4.4. Відповідь на запит надається на адресу, вказану запитувачем інформації.
            4.5. Відповідь на запит на інформацію надається не пізніше п’яти робочих днів із дня отримання судом запиту.

 4.6. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує її пошуку серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

4.7. Інформація на запит надається безкоштовно.

У випадках коли запитувана інформація містить документи обсягом більше 10 сторінок, відповідальний за надання інформації, не пізніше п’яти робочих днів із дня надходження запиту повідомляє про це заявника із зазначенням вартості фактичних витрат, пов’язаних із копіюванням або друком документів, та реквізитів і порядку сплати цих витрат. За таких обставин надання інформації здійснюється протягом трьох робочих днів після підтвердження оплати вартості фактичних витрат.

            Розмір витрат на копіювання та друк документів і порядок відшкодування цих витрат визначається в межах граничних норм, встановлених  Постановою  Кабінету Міністрів України № 740 від 13.07.2011 року (в редакції постанови КМУ від 15.01.2020 № 4) «Про затвердження граничних норм витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію» та Інструкцією про порядок відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк документів, які надаються запитувачам інформації.

Особі, яка не оплатила передбачені законодавством фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком документів, запитувана інформація надається після сплати цих витрат.

 

  1. Порядок надання інформації про діяльність суду

 

5.1. Відповідь на запит надається відповідальною особою, визначеною головою суду. 
           5.2. Відповідь на запит має містити запитувану інформацію або мотивовану відмову в її наданні. У відповіді на запит вказуються найменування, поштова адреса суду, посада особи, яка надає відповідь, а також реєстраційний номер і дата відповіді на запит.

5.3. Якщо запитувана інформація про діяльність суду належить до інформації з обмеженим доступом, у відповіді на запит вказуються вид, найменування, номер і дата прийняття акта, відповідно до якого доступ до зазначеної інформації обмежено. У разі коли частина запитуваних відомостей належить до інформації з обмеженим доступом, а інша є загальнодоступною, надається лише остання.

5.4. Відповіді на запит підлягають обов’язковій реєстрації у суді.

 

  1. 6. Порядок відмови у задоволенні запитів та оскарження рішень, дій чи бездіяльності суду

            6.1. В задоволенні запиту може бути відмовлено, якщо: 

1) суд не володіє і не зобов’язаний, відповідно до його компетенції, передбаченої чинним законодавством України, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; 

2) дані, що запитуються, належать до категорії інформації з обмеженим доступом; 
3) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною 5 статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації», відповідно до якої запит на інформацію має містити:

– ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку за його наявності; 

– загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;

– підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

Якщо суд не володіє запитуваною інформацією, але за статусом або характером діяльності йому відомо або має бути відомо, хто нею володіє, відповідальна особа зобов'язана направити цей запит належному розпоряднику інформації з одночасним повідомленням про це запитувача. У такому разі відлік строку розгляду запиту на інформацію починається з дня отримання запиту належним розпорядником інформації.

6.2. Запитувач має право оскаржити:

 - відмову в задоволенні запиту на інформацію;

 - відстрочку задоволення запиту на інформацію;

 - ненадання відповіді на запит на інформацію;

 - надання недостовірної або неповної інформації;

 - несвоєчасне надання інформації;

 - невиконання судом обов'язку оприлюднювати інформацію відповідно до Закону;

- інші рішення, дії чи бездіяльність, що порушили законні права та інтереси запитувача.

Оскарження проводиться відповідно до Закону України « Про доступ до публічної інформації»